Έντεκα μαθητές και μαθήτριες του 2ου ΓΕΛ Κατερίνης συμμετείχαν με μεγάλο ενθουσιασμό στο τριήμερο Μαθητικό Συνέδριο Προσομοίωσης των Ηνωμένων Εθνών (Model United Nations), που πραγματοποιήθηκε στις 29 Φεβρουαρίου και 1-2 Μαρτίου στο Αριστοτέλειο Κολλέγιο Θεσσαλονίκης, υπό την καθοδήγηση των καθηγητριών τους κ. Κουτρούπα Kατερίνα και κ. Κίτσιου Γεωργία.
Το Model UN αποτελεί έναν θεσμό ευρέως διαδεδομένο τόσο στην Ελλάδα, όσο και διεθνώς, ο οποίος επιτρέπει στους συμμετέχοντες μαθητές :
- να καλλιεργήσουν τις ρητορικές και γνωστικές ικανότητές τους, ώστε δια της πειθούς και της αντιπαράθεσης στέρεων και έγκυρων επιχειρημάτων, να συνεισφέρουν στη λήψη άρτιων και τελεσφόρων αποφάσεων,
- να βιώσουν τη δυναμική της ομάδας μέσα από τη συγκρότηση πολιτικών συμμαχιών και να συνδράμουν στην προώθηση των εργασιών της επιτροπής τους, με κυρίαρχο εργαλείο την τεχνική της διαπραγμάτευσης,
- να μυηθούν στους μηχανισμούς και στις διαδικασίες λειτουργίας των πολιτικών οργάνων του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών με τη συμμετοχή τους σε προσομοιώσεις επιτροπών στα θεσμικά όργανα του Συμβουλίου Ασφαλείας, του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, της UNESCO και της UNICEF, καθώς και της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ.
Σε ένα ιδιαίτερα απαιτητικό περιβάλλον, με προαπαιτούμενο τη χρήση της αγγλικής γλώσσας κατά τη διάρκεια των εργασιών, οι νεαροί σύνεδροι-εκπρόσωποι των κρατών που οι ίδιοι επέλεξαν, κλήθηκαν να προβούν σε ενδελεχή έρευνα για την πολιτική γραμμή και τις θέσεις της χώρας τους και να συνηγορήσουν για αυτές, αλλά και να ακονίσουν τις δεξιότητες πειθούς τους στις διαπραγματεύσεις με τους ομόλογούς τους για την υποβολή προτάσεων και τη σύνταξη κατάλληλων ψηφισμάτων για την επίλυση επίμαχων και ακανθωδών ζητημάτων που απασχολούν τη διεθνή διπλωματία. Θέματα, όπως οι κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις του πολέμου στο Ισραήλ, η ενδοοικογενειακή βία, ο Ψυχρός Πόλεμος και η συνακόλουθη πολιτική διαίρεση της Ευρώπης, ο επαναπατρισμός αρχαιοτήτων και ο ρόλος των γυναικών στον σύγχρονο εργασιακό χώρο τέθηκαν στο στόχαστρο των πολιτικών διακρατικών επιτροπών με τους σύνεδρους να επιδίδονται σε λεκτικούς διαξιφισμούς και σε εποικοδομητικές συζητήσεις, ξεδιπλώνοντας μεταξύ άλλων και τις ρητορικές ικανότητές τους. Οι προκλήσεις στον ευγενή στίβο της πάλης των επιχειρημάτων και των ρητορικών ελιγμών κινητοποίησαν και ενθουσίασαν ακόμη και τους αγχωμένους πρωτάρηδες συμμετέχοντες του σχολείου μας, οι οποίοι, αντιπαρερχόμενοι τη δυσκολία της ξένης γλώσσας και το εύλογο άγχος της πρώτης συμμετοχής, ξεπέρασαν τους εαυτούς τους. Σε ένα κλίμα συνεργατικής εφηβικής αλληλεγγύης, οι σύνεδροι του 2ου ΓΕΛ Κατερίνης αλληλεπίδρασαν με μαθητές/τριες σχολείων της Βόρειας Ελλάδας, εκδήλωσαν κοινές ανησυχίες και προβληματισμούς, απέδειξαν έμπρακτα την ευαισθησία, αλλά και το ενδιαφέρον τους για το παγκόσμιο κοινωνικό-πολιτικό γίγνεσθαι, δηλώνοντας ένα ηχηρό παρόν, ως πολίτες του κόσμου, στις προκλήσεις των καιρών. Οι μαθητές μεγαλουργούν και έξω από την τάξη, όταν οι ευκαιρίες τούς παρέχονται. “Thank you, delegates! Clapping is in order!” Επιφυλασσόμαστε και δεσμευόμαστε για το μέλλον!!!
Ευχαριστίες οφείλονται και στη Διεύθυνση του σχολείου που ενεργά είναι αρωγός τέτοιων προσπαθειών καθώς και στον Σύλλογο Γονέων-Κηδεμόνων του 2ου ΓΕΛ Κατερίνης που με την οικονομική του συνεισφορά συνετέλεσε στη συμμετοχή της σχολικής μας ομάδας.