Μια διαφορετική εκπαιδευτική εμπειρία βίωσαν οι μαθητές και μαθήτριες των ανθρωπιστικών σπουδών της Β λυκείου, καθώς είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την αναπαράσταση της δίκης του Μαντίθεου, του γνωστικού αντικειμένου που διδάσκονται κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Ο δικανικός λόγος του Λυσία ζωντάνεψε από το ζήλο των νεαρών μαθητριών οι οποίες με εμβάθυνση στην ερμηνεία του κειμένου, πάθος, αυτοπεποίθηση και ευρηματικότητα επιδόθηκαν στη σκηνική παρουσίαση του. Τα σχολικά θρανία μεταμορφώθηκαν σε δικαστικά έδρανα, οι συμμετέχουσες μαθήτριες υποδύθηκαν ρόλους διαδίκων, ένα εκλεκτό σώμα συναδέλφων ανέλαβε την απονομή της δικαστικής κρίσης. Και κάπως έτσι η θεωρητική διδασκαλία του λόγου του Λυσία Υπέρ Μαντιθέου μετασχηματίστηκε σε δρώμενο που κατέπληξε εμάς τους παρισταμένους για το ταλέντο, τη δυναμική και την προσήλωση των μαθητριών στο εγχείρημα της ανάδειξης της υπόθεσης και των επιχειρημάτων της κάθε πλευράς. Κατήγοροι και συνήγοροι του εναγόμενου Μαντίθεου σε αυτή την άτυπη δικαστική παράσταση ακόνισαν λεκτικά τα ξίφη της επιχειρηματολογίας τους, καταπολέμησαν το εύλογο άγχος της δημόσιας προφορικής αγόρευσης, κινητοποιήθηκαν και δήλωσαν στο τέλος ενθουσιασμένοι από αυτή τη διαφορετική δράση. Ανέδειξαν λανθάνουσες δεξιότητες και υπενθύμισαν ότι το τερπνόν δύναται να συμπράξει μετά του ωφελίμου ακόμη και στο απαιτητικό αναφορικά με το ασφυκτικό από χρονικής άποψης σχολικό πρόγραμμα. Μηδενὶ δίκην δικάσῃς, πρὶν ἀμφοῖν μῦθον ἀκούσῃς, και με αυτή την αρχή οι αξιότιμοι «δικαστές» απεφάνθησαν υπέρ της αθώωσης του Μαντίθεου. Η αιτιολογημένη τους κρίση: in dubio pro reo, -αθώος λόγω αμφιβολιών- συνοδεύτηκε από χειροκροτήματα, χαμόγελα και θετικά σχόλια για τις νεαρές αλλά δυναμικές μας ρήτορες…
Οι μαθήτριες που συμμετείχαν στην εικονική δίκη του Μαντίθεου ήταν οι: Αγγελινού Λ., Αναγνώστου Θ., Ανθιμίδου Ε., Δαμαλή Ε., Ευθυμιάδου Π., Κάρρα Μ., Κατσιούλα Κ., Κωστοπούλου Κ.
Η καθηγήτρια
Κουτρούπα Κατερίνα