Την Πέμπτη 15 Μαΐου 2025 στις 8:30 π.μ. στην Αίθουσα πολλαπλών χρήσεων 2ου & 5ου ΓΕΛ οι μαθητές και οι μαθήτριες μαζί με το σύλλογο διδασκόντων και τη διεύθυνση του σχολείου είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν τις μαθητικές δημιουργίες των πολιτιστικών, περιβαλλοντικών προγραμμάτων και όλων των δράσεων που πραγματοποιήθηκαν φέτος στο σχολείο μας.
Στο πλαίσιο των Προγραμμάτων και των Ομίλων οι μαθητές και οι μαθήτριες καλλιεργώντας τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά τους, με φαντασία και δημιουργική διάθεση, σχεδίασαν με τους/τις εκπαιδευτικούς τους δραστηριότητες και υλοποίησαν δράσεις σχετικές με το πρόγραμμα στο οποίο συμμετείχαν. Έτσι, απέκτησαν γνώσεις, υιοθέτησαν στάσεις και συμπεριφορές, συνεργάστηκαν και δημιούργησαν.
Συνολικά, φέτος, λειτούργησαν 7 Όμιλοι, υλοποιήθηκαν 8 Εκπαιδευτικά Προγράμματα και πολλές δράσεις. Έγινε μεγάλη προσπάθεια από την πλευρά των εκπαιδευτικών και των μαθητών, με μεράκι, κόπους, θυσίες από τον προσωπικό τους χρόνο, οργάνωση και πολλή αγάπη. Οι ομάδες παρουσίασαν τα αποτελέσματα της μελέτης και των εργασιών τους συμβάλλοντας στη διάχυση των αποτελεσμάτων. Παρουσιάστηκαν με δημιουργικό, ευφάνταστο και οργανωμένο τρόπο δράσεις και δραστηριότητες που αφορούν στο περιβάλλον, τον άνθρωπο, την ιστορία, την παράδοση και τον πολιτισμό.
Συγκεκριμένα, οι μαθήτριες και οι μαθητές των Ομίλων της Επιχειρηματολογίας και της Ρητορικής που καθοδηγούνται και υποστηρίζονται από τις εκπαιδευτικούς Τζιάτζιου Μαρίνα, Μπασιά Ελένη, Κουτρούπα Αικατερίνη, Καμηλάρη Παρασκευή παρουσίασαν τις δράσεις τους, μοιράστηκαν σκέψεις και συναισθήματα που αποκόμισαν από τη συμμετοχή τους. Μέσα από τη συστηματική αγωγή του προφορικού λόγου, την αποδοχή της ‘άλλης’ άποψης και τη δόμηση πειστικών επιχειρημάτων, όπως δήλωσαν τα παιδιά, διαμόρφωσαν νέες στάσεις και συμπεριφορές και προετοιμάζονται ως ενεργοί και υπεύθυνοι αυριανοί πολίτες, να μπορούν να διαλεχθούν με τα σύγχρονα προβλήματα της κοινωνίας.
Τα παιδιά του Ομίλου «Πειράματα Χημείας με την κ. Πιλανίδου Παρασκευή πραγματοποίησαν μια ξεχωριστή δράση, γεμάτη εντυπωσιακά πειράματα με στόχο να φέρουν τη Χημεία πιο κοντά στα παιδιά με τρόπο κατανοητό και διασκεδαστικό. Η παρουσίασή τους ξεκίνησε με πειράματα εντυπωσιασμού, κατά τη διάρκεια των οποίων οι μαθητές είδαν από κοντά βασικές χημικές αντιδράσεις μέσα από οπτικά θεαματικές παρουσιάσεις. Φλόγες που αλλάζουν χρώματα, «μαγικά» διαλύματα, εκρήξεις νέφους και άλλες εντυπωσιακές χημικές διεργασίες κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον των παιδιών, προκαλώντας ενθουσιασμό και απορίες.
Στη συνέχεια, η κ. Περδίκη Σοφία και η κ. Γεωργαντά Ευφραξία παρουσίασαν τη συμμετοχή τους στη συνεδρία της 2ης Mαϊου 2025 της Euroscola στο Στρασβούργο, αποτέλεσμα της εξαιρετικής συμμετοχής τους, μετά από αξιολόγηση, στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Σχολεία: Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου – EPAS», σχ. έτους 2023-24. Οι μαθητές/τριες βίωσαν μια μοναδική εμπειρία, αξιοποιώντας γνώσεις και δεξιότητες, όπως τη χρήση προφορικού λόγου και ξένων γλωσσών αλλά και την εκφορά πολιτικού λόγου και προσωπικής άποψης και μας μετέφεραν τις εντυπώσεις τους. Η επαφή και η ανταλλαγή απόψεων με εφήβους από διαφορετικές χώρες της Ευρώπης αποτέλεσαν ένα μοναδικό μάθημα έμπρακτης δημοκρατίας για αυτούς, καθώς μέσα από τη συμμετοχή τους στη συνεδρίαση μπόρεσαν να αντιληφθούν την ουσία της ευρωπαϊκής τους ταυτότητας και τον ρόλο της πολιτικής.
Ακολούθως, μαθητές/τριες με την υποστήριξη της κ. Κίτσιου Γεωργίας και της κ. Κουτρούπα Κατερίνας παρουσίασαν τις εμπειρίες τους από το πολιτιστικό πρόγραμμα «Μοντέλο Προσομοίωσης Ηνωμένων Εθνών (MUN)». Το Μοντέλο Ηνωμένων Εθνών (MUN) είναι μια εκπαιδευτική προσομοίωση και ακαδημαϊκή δραστηριότητα στην οποία οι μαθητές και οι μαθήτριες μέσω της ενημέρωσης γίνονται ενεργοί πολίτες της παγκόσμιας κοινότητας. Το MUN τονίζει τη σημασία της συνεργασίας και της συνέργειας στην αντιμετώπιση των παγκόσμιων προκλήσεων, και προωθεί τον σεβασμό για τις διαφορετικές προοπτικές και τις πολιτιστικές διαφορές. Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα οι συμμετέχοντες μαθητές αναλαμβάνουν το ρόλο διπλωματών διαφόρων κρατών-μελών του ΟΗΕ, ερευνούν τα διεθνή ζητήματα της επικαιρότητας και στο πλαίσιο των επιτροπών και οργάνων του ΟΗΕ, δημιουργούν συμμαχίες και προτείνουν λύσεις με μορφή “ψηφισμάτων”. Κατά συνέπεια, γίνονται ενεργοί πολίτες, αλλά το πιο σημαντικό, όταν μαθαίνουν να μπαίνουν στη θέση άλλων πολιτισμών, μαθαίνουν να γίνονται πολίτες του κόσμου.
Έπειτα, τα παιδιά που συμμετείχαν στο Διεθνές μαθητικό συνέδριο της ELEMASYN στην Πάδοβα παρουσίασαν την εργασία που εκπόνησαν και παρουσίασαν. Το συνέδριο αποτέλεσε μια εξαιρετική ευκαιρία να ασχοληθούν με μια σειρά από θέματα πολιτισμού, ιστορίας και επιστημών, να αποκτήσουν εξοικείωση με τις πρακτικές των συνεδριακών παρουσιάσεων, αλλά και διεθνή εμπειρία. Οι μαθητές/τριες, με σιγουριά και ενθουσιασμό, μοιράστηκαν τα ερευνητικά τους ευρήματα, τους προβληματισμούς και τις ανησυχίες τους με συνομηλίκους τους, παρακολούθησαν τις εργασίες των υπολοίπων συνέδρων και είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την ιστορία και τον πλούσιο πολιτισμό της Πάδοβας και της Βενετίας.
Οι μαθητές του Ομίλου «Δημοσιογραφική ομάδα» με την κ. Τρύπου Παναγιώτα, την κ. Κουτρούπα Κατερίνα, την κ. Κίτσιου Γεωργία, την κ. Γεωργαντά Ευφραξία και την κ Περδίκη Σοφία παρουσίασαν το τεύχος της εφημερίδας «Μαθητική πένα», που εξέδωσαν φέτος. Η μαθητική εφημερίδα αποτέλεσε το μέσο που βοήθησε τους μαθητές να εκφραστούν μέσω της γραφής, να ανακαλύψουν νέα πεδία γνώσης, να δουλέψουν ομαδικά, να εκφραστούν ελεύθερα, να διατυπώσουν τη γνώμη τους και να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση. Οι μαθητές και οι μαθήτριες βίωσαν μια ανεπανάληπτη και άκρως εποικοδομητική εμπειρία που τους βοήθησε να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους, να ασχοληθούν με θέματα της επικαιρότητας, να ενημερωθούν πληρέστερα για τις τρέχουσες εξελίξεις και να αποκτήσουν μια πιο συνολική κατανόηση του κόσμου.
Ακολούθησε από τον κ. Τασχουνίδη Ευστάθιο, την κ. Λιάπη Αθανασία και κ. Βασίλειο Μέλλιο η παρουσίαση του πολιτιστικού προγράμματος «Σελίδες Δημιουργίας – Αναδιαμορφώνοντας τη Σχολική Βιβλιοθήκη». Οι μαθητές παρουσίασαν το έργο τους, την καταγραφή του πλούσιου υλικού, που η Βιβλιοθήκη του σχολείου διαθέτει, σε μια σύγχρονη βάση δεδομένων, ώστε αυτή να λειτουργεί ως δανειστική για μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς. Ο ρόλος της Βιβλιοθήκης, μέσω του Προγράμματος, αναβαθμίστηκε και παίζει σημαντικό ρόλο στην εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς χρησιμοποιείται για διάβασμα, αναζήτηση, έρευνα, σκέψη, ανάπτυξη της φαντασίας και της δημιουργικότητας μέσα από τις ενημερωμένες συλλογές βιβλίων λογοτεχνίας και όχι μόνο και παρέχει τη δυνατότητα στους μαθητές να επιλέξουν να διαβάσουν σε ένα όμορφο περιβάλλον.
Τέλος, παρουσιάστηκε από την κ. Γατσιού Μαρία στο πλαίσιο του Προγράμματος «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» μια εφαρμογή (app) που δημιούργησαν οι μαθητές για την προβολή του τόπου μας και τη βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών/τριών του. Η ιδέα που συνέλαβαν είναι πρωτοποριακή και θα μπορούσε να βοηθήσει τους κατοίκους και τους επισκέπτες του νομού μας. Η εφαρμογή έχει σχεδιαστεί για να αναδείξει τον φυσικό και πολιτιστικό πλούτο του τόπου μας, με λειτουργικό και σύγχρονο τρόπο και για να προσφέρει στους επισκέπτες της Πιερίας μια γρήγορη και εύκολη λύση να επιλέξουν μέρη με φυσικό ή πολιτιστικό ενδιαφέρον ανάλογα τις δραστηριότητες, που θα μπορούσαν να κάνουν στον συγκεκριμένο τόπο. Οι μαθητές, που παρουσίασαν το έργο τους, συνεργάστηκαν και δούλεψαν με πολύ όρεξη και ενθουσιασμό και ενθουσίασαν τους πάντες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι την Τρίτη 13 Μαΐου το Πρόγραμμα “ Κλικ, προστάτευσέ το: Δράση-Αντίδραση με το περιβάλλον στον Ενιπέα ” με υπεύθυνες την κ. Γατσιού Μαρία και Πιλανίδου Παρασκευή πραγματοποίησε μια υπέροχη έκθεση φωτογραφίας στο Σχεδιαστήριο του σχολείου μας αποτυπώνοντας και αναδεικνύοντας, με ενθουσιασμό και αγάπη για την τέχνη της φωτογραφίας, θέματα που πρέπει να παρατηρήσουμε και να προστατέψουμε. Οι μαθητές και οι μαθήτριες μυήθηκαν στην τέχνη της φωτογραφίας, ταξίδεψαν σε χώρους φυσικού κάλλους, πολιτισμού και τέχνης, βίωσαν τα ψυχικά οφέλη της όλης διαδικασίας και έστρεψαν τη ματιά τους σε ό,τι είναι αναγκαίο να προστατευθεί στην πόλη ή την περιοχή τους.
Συμπερασματικά, το 2ο Γενικό Λύκειο Κατερίνης συνεχίζει δυναμικά την πορεία του προς την υιοθέτηση καινοτόμων πρακτικών, προωθώντας παράλληλα δράσεις που συνδέουν το σχολείο με την ευρύτερη κοινωνία. Με τη συμμετοχή σε προγράμματα, το σχολείο αναπτύσσει συνεργασίες και ενσωματώνει νέες εκπαιδευτικές μεθόδους που εμπνέουν μαθητές και εκπαιδευτικούς, ενώ δράσεις που αφορούν την τοπική κοινωνία ενισχύουν τη σύνδεση του σχολείου με τον κοινωνικό ιστό, καθιστώντας το παράδειγμα σύγχρονου, ανοιχτού και εξωστρεφούς σχολείου.
Η Διευθύντρια, ο Σύλλογος Διδασκόντων και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 2ου ΓΕΛ Κατερίνης συγχαίρουν θερμά τους μαθητές και τις μαθήτριες που με μεράκι, ζήλο και ενθουσιασμό συμμετέχουν στην υλοποίηση καινοτόμων προγραμμάτων, δράσεων και Ομίλων, αλλά και τους/τις εκπαιδευτικούς που εθελοντικά αφιερώνουν τον πολύτιμο ελεύθερο χρόνο τους εμπνέοντας και καθοδηγώντας τα παιδιά.
Εκ μέρους της σχολικής κοινότητας
Η Διευθύντρια
Ελένη Σαμαρά