Όμιλος: Σκάκι

Σύμφωνα με τον θεσμό των εκπαιδευτικών ομίλων, προτείνεται η σύσταση Ομίλου Σκακιού στο σχολείο μας, με στόχο την ανάπτυξη δεξιοτήτων στρατηγικής σκέψης, συνεργασίας και δημιουργικότητας.

1. Σκοπός

Ο Όμιλος στοχεύει στην καλλιέργεια της κριτικής και στρατηγικής σκέψης, της συγκέντρωσης, της μνήμης, αλλά και της συνεργασίας και του σεβασμού προς τον αντίπαλο.

2. Στόχοι

– Γνωστικοί: Απόκτηση γνώσεων κανόνων, στρατηγικών και τακτικών του σκακιού.
– Δεξιοτήτων: Ανάπτυξη λογικής σκέψης, υπομονής, συνεργασίας και διαχείρισης χρόνου.
– Στάσεων: Καλλιέργεια ευγενούς άμιλλας, σεβασμού και αυτοπεποίθησης.

3. Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα

Μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος οι μαθητές θα μπορούν:
– Να παίζουν ολοκληρωμένες παρτίδες σύμφωνα με τους κανόνες.
– Να εφαρμόζουν βασικές στρατηγικές και τακτικές.
– Να αναλύουν παρτίδες και να αναγνωρίζουν λάθη.
– Να συμμετέχουν σε τουρνουά με ευγενή άμιλλα.

4. Μεθοδολογία

Το πρόγραμμα θα υλοποιείται με  πρακτική εξάσκηση σε σκακιέρες, ανάλυση παρτίδων, χρήση ψηφιακών εργαλείων και διοργάνωση μικρών τουρνουά.

5. Διάρκεια – Πρόγραμμα

Διάρκεια: Οκτώβριος 2025 – Μάιος 2026
Συχνότητα: 2 φορές την εβδομάδα, 2 διδακτικές ώρες

6. Υλικοτεχνική Υποδομή

Απαιτούνται σκακιέρες και κομμάτια (7 σετ), πίνακας ή προβολικό μέσο, χρονομετρητές (αν είναι δυνατόν) και πρόσβαση σε υπολογιστές για ψηφιακή υποστήριξη.

7. Αξιολόγηση

Η αξιολόγηση θα γίνει μέσω:
– Διαμορφωτικής παρατήρησης συμμετοχής.
– Αυτοαξιολόγησης μαθητών.
– Συμμετοχής σε φιλικά τουρνουά.
– Τελικής δράσης (διοργάνωση σχολικού τουρνουά).

8. Διάχυση – Συνεργασίες

Παρουσίαση δράσεων στην ιστοσελίδα και στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου, συνεργασία με τοπικούς συλλόγους και ενδεχόμενη πρόσκληση προπονητών.

9. Υπεύθυνοι Ομίλου

Μέλλιος Βασίλειος, ΠΕ 11 Φυσικής Αγωγής

Τασχουνίδης Ευστάθιος, ΠΕ 04.01, Φυσικός

Οι μαθητές θα έχουν ρόλους στην οργάνωση (υλικά, χρονομέτρηση, αναρτήσεις).

Σχετικές Δημοσιεύσεις