| Ονοματεπώνυμο εκπαιδευτικών | ΤΑΡΟΥΣΗ ΑΛΚΕΤΑ – ΓΙΑΝΙΤΣΑΡΑ ΓΕΩΡΓΙΑ |
| Κλάδος/Ειδικότητα (1) | ΠΕ 04.02 – ΠΕ 03 |
| Τίτλος του ομίλου | DTSLAB ( Digital Tools & Science Lab) Επιστημονικό Εργαστήριο & Ψηφιακά Εργαλεία. |
| Θεματική/ές που εντάσσεται ο όμιλος | Χημεία Περιβαλλοντική χημεία (ρύπανση νερού, αέρα). Τρόφιμα & χημεία (πρόσθετα, αντιοξειδωτικά, βιταμίνες). Ανάπτυξη υλικών (κρυστάλλωση, ανάλυση, χαρακτηρισμός ενώσεων). Φυσική Ενέργεια (ανανεώσιμες πηγές, ενεργειακή απόδοση). Μηχανική & ρομποτική. Βιολογία Μικροβιολογία (καλλιέργεια μικροοργανισμών). Γενετική – βιοτεχνολογία. Οργανισμός – Ασθένειες – νέα φάρμακα Μαθηματικά / Πληροφορική Στατιστική επεξεργασία δεδομένων. Μοντελοποίηση φυσικών φαινομένων. Χρήση λογισμικών προσομοίωσης. |
| Αριθμός ωρών ομίλου ανά εβδομάδα | 2 διδακτικές ώρες |
| Τάξη ή τάξεις που απευθύνεται ο όμιλος | Α΄ και Β΄ και Γ’ Λυκείου |
| Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα | Ένας όμιλος με κεντρικό θέμα την ερευνητική εργασία στη Χημεία και τις Θετικές Επιστήμες μπορεί να δώσει πολλά κίνητρα σε μαθητές να καλλιεργήσουν δεξιότητες έρευνας, πειραματισμού και συνεργασίας ως σύνδεση σχολείου με το πανεπιστήμιο. Αναλυτικά θα βοηθήσει στην : Ανάπτυξη ερευνητικής μεθοδολογίας (πώς γίνεται μια επιστημονική εργασία). Σύνδεση θεωρίας με πειραματική πράξη. Εξοικείωση με βασικά επιστημονικά εργαλεία (στατιστική ανάλυση, αναφορά πηγών, παρουσίαση αποτελεσμάτων). Καλλιέργεια συνεργασίας και ομαδικού πνεύματος. Παρουσίαση των ερευνών σε σχολικές εκδηλώσεις / διαγωνισμούς. |
| Διδακτική μεθοδολογία | 1. Συνεργατική Μάθηση (Collaborative Learning) Οι μαθητές δουλεύουν σε μικρές ομάδες για να λύσουν προβλήματα ή να δημιουργήσουν 2. Μάθηση με Έρευνα (Inquiry-Based Learning) Οι μαθητές διερευνούν θέματα μέσα από ερωτήσεις που θέτουν οι ίδιοι ή ο εκπαιδευτικός. 3. Project-Based Learning (Μάθηση μέσω Έργου) Ο όμιλος δουλεύει πάνω σε ένα πραγματικό ή δημιουργικό project για μεγάλο χρονικό διάστημα. Η μάθηση προκύπτει μέσα από την πράξη και την έρευνα. 4. Παιχνιδοποιημένη Μάθηση (Gamification / Game-Based Learning) Χρήση παιχνιδιών, κουίζ ή δραστηριοτήτων που ενισχύουν τη συμμετοχή. 5. Συζήτηση και Debate Ο όμιλος χωρίζεται σε ομάδες με αντίθετες απόψεις για ένα θέμα. Οι μαθητές διερευνούν, επιχειρηματολογούν και μαθαίνουν μέσα από την ανταλλαγή ιδεών. 6. Μάθηση με Ρόλους (Role-Playing / Simulation) Οι μαθητές παίρνουν ρόλους και αναπαριστούν καταστάσεις από πραγματική ζωή επιστημονικά πλαίσια. |
| Αναλυτικό Πρόγραμμα (με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησής από Οκτώβριο μέχρι Μάιο ή Ιούνιο) | 1η φάση: Οκτώβριος , Νοέμβριος: Εισαγωγή στη μεθοδολογία της έρευνας. Επιλογή θεμάτων από τις ομάδες. Καθορισμός των Ομάδες μαθητών, μαζί με τον μέντορα/εκπαιδευτικό τους, εντοπίζουν ένα ερευνητικό θέμα (π.χ. περιβαλλοντικό). 2η φάση: Δεκέμβριος : Σχεδιασμός για την υλοποίηση έρευνας. Σε αυτή τη φάση υποβάλουν ένα πλάνο έρευνας. Ξεκινά η βιβλιογραφική αναζήτηση και η εκτέλεση μικρών πειραμάτων (ασφαλών και υλοποιήσιμων σε σχολικό/πανεπιστημιακό εργαστήριο). 3η φάση: Ιανουάριος, Φεβρουάριος : Οι ομάδες αναπτύσσουν το θέμα που επέλεξαν μέσα τη συλλογή των κατάλληλων δεδομένων, όπως βιβλιογραφικής ανασκόπησης ή/και πειραματικές μετρήσεις. Κατασκευή μικρών συσκευών ή μοντέλων. 4η φάση: Ανάλυση – παρουσίαση αποτελεσμάτων (π.χ. poster, παρουσίαση PowerPoint, βίντεο). Μάρτιος, Απρίλιος, Μάιος. Ανάλυση δεδομένων από πραγματικά πειράματα ή βάσεις δεδομένων. Συγγραφή και παρουσίαση ερευνητικών εργασιών. |
| Διδακτικό υλικό (έντυπο και ηλεκτρονικό) | Ανάλογα με τις ανάγκες που θα προκύψουν, επιλεκτικά μπορεί να δοθεί υλικό έντυπο ή ηλεκτρονικό στην e-class |
| Τρόπος επιλογής μαθητών | Η συνέπεια στην παρακολούθηση των συναντήσεων |
| Τρόποι αξιολόγησης μαθητών | Η ενεργός συμμετοχή των μαθητών/τριών |
| Προτεινόμενο ωρολόγιο πρόγραμμα ομίλου (ημέρα/ώρα έναρξης/ώρα | Δευτέρα 14:15- 15:45΄ |
| Τόπος διεξαγωγής ομίλου | 2 ΓΕΛ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ |
| Συνεργασίες (ιδρύματα, οργανισμοί, σχολεία, φορείς, πρόσωπα κ.ά.) | Συμμετοχή και άλλων σχολικών μονάδων. Συνεργασία με καθηγητές πανεπιστημίου ή ερευνητικά κέντρα. |
| Τρόπος αξιολόγησης του ομίλου | Ετήσια έκθεση επαναξιολόγησης του Ομίλου. |