Κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του ομίλου «DTS LAB – Ψηφιακά Εργαλεία & Επιστήμη», οι μαθητές και από τις τρεις τάξεις του λυκείου, συμμετείχαν σε ένα σύνολο ερευνητικών, πειραματικών και εκπαιδευτικών δράσεων που συνέδεσαν την επιστήμη, την τεχνολογία και τα ψηφιακά εργαλεία με σύγχρονα περιβαλλοντικά ζητήματα. Στόχος του ομίλου ήταν η ανάπτυξη της επιστημονικής σκέψης, η καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης και η εξοικείωση των μαθητών με καινοτόμες τεχνολογίες, καθώς και με σύγχρονες μεθόδους έρευνας και παρουσίασης.
Οι μαθητές συμμετείχαν σε πειράματα και ερευνητικές εργασίες σχετικά με την ατμοσφαιρική ρύπανση και τις επιπτώσεις της στο περιβάλλον. Μελέτησαν φαινόμενα όπως η οξίνιση των υδάτων, το φωτοχημικό νέφος και η όξινη βροχή και η υπερθέρμανση του πλανήτη διερευνώντας τα αίτια, τις συνέπειες και τους τρόπους αντιμετώπισής τους. Παράλληλα, αξιοποίησαν ψηφιακά εργαλεία για τη συλλογή, ανάλυση και παρουσίαση δεδομένων, αναπτύσσοντας δεξιότητες έρευνας, συνεργασίας, κριτικής σκέψης και επίλυσης προβλημάτων.
Ιδιαίτερα σημαντικές ήταν οι εκπαιδευτικές επισκέψεις και οι επαφές με την επιστημονική κοινότητα. Οι μαθητές επισκέφθηκαν το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, καθώς και το Αριστοτέλειο Κολλέγιο Θεσσαλονίκης , όπου ενημερώθηκαν για σύγχρονες τεχνολογίες ανίχνευσης και μέτρησης αερίων ρύπων, καθώς και για καινοτόμες εφαρμογές δέσμευσης του διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) και οξειδίων του θείου και αζώτου. Μέσα από την επαφή τους με ερευνητές και επιστήμονες, οι μαθητές συνέδεσαν τη σχολική γνώση με την πραγματική επιστημονική έρευνα και την τεχνολογική καινοτομία.
Παράλληλα, οι μαθητές αξιοποίησαν ψηφιακά εργαλεία και εφαρμογές για τη δημιουργία ποικίλου εκπαιδευτικού και ενημερωτικού υλικού. Σχεδίασαν αφίσες, posters, παρουσιάσεις PowerPoint και ενημερωτικά βίντεο, καθώς και έντυπο υλικό, το οποίο παρουσιάστηκε και διανεμήθηκε στη σχολική κοινότητα και σε διάφορες υπηρεσίες. Οι δημιουργίες αυτές συνδέθηκαν με τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ και με παγκόσμιες ημέρες αφιερωμένες στο περιβάλλον, συμβάλλοντας στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση μαθητών και εκπαιδευτικών για σύγχρονα περιβαλλοντικά ζητήματα. Μέσα από αυτές τις δράσεις οι μαθητές ανέπτυξαν δεξιότητες ψηφιακού γραμματισμού, δημιουργικής έκφρασης, συνεργασίας και επικοινωνίας.
Σημαντικό μέρος της δράσης αποτέλεσε η συμμετοχή σε διαγωνισμούς που προάγουν τη βιώσιμη ανάπτυξη και την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση. Συμμετείχαμε στο πρόγραμμα Bravo Schools, παρουσιάζοντας τις πρωτοβουλίες μας. Τa βίντεο στa παρακάτω link:
- https://bravo-schools.inactionforabetterworld.com/schools-practices/desmoi-xhmeias-desmoi-filias.7039.html
- https://bravo-schools.inactionforabetterworld.com/schools-practices/klimatikh-allagh-save-water.7101.html
Λάβαμε μέρος σε διαγωνισμό φωτογραφίας με θέμα «Το μέλλον που θέλουμε να έχουμε», μέσα από τον οποίο οι μαθητές αποτύπωσαν τις ιδέες και τις προσδοκίες τους για έναν πιο βιώσιμο κόσμο που σχετίζονται με τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης. Το βίντεο στο παρακάτω link: https://2lyk-kater.pie.sch.gr/diagonismos-fotografias-gia-tin-viosimi-diacheirisi-poron/
Τέλος, συμμετείχαμε στον διαγωνισμό της 29ης Μαΐου του 2026 με θέμα «Η θάλασσα που θέλουμε να έχουμε», αναδεικνύοντας τη σημασία της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και της βιώσιμης διαχείρισης των φυσικών πόρων. Το βίντεο στο παρακάτω link:
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη δημιουργική συνεργασία και στην ομαδικότητα. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, παρουσιάσεις, κατασκευές και δράσεις διάχυσης των αποτελεσμάτων, προσφέρθηκε στους μαθητές της Γ΄ Λυκείου ένας δημιουργικός τρόπος έκφρασης και συμμετοχής, συμβάλλοντας παράλληλα στην αποφόρτισή τους από το άγχος της απαιτητικής σχολικής χρονιάς.
Ο όμιλος ολοκληρώνει τον κύκλο των δράσεών του έχοντας καλλιεργήσει γνώσεις, δεξιότητες και αξίες που ενισχύουν τον σεβασμό προς το περιβάλλον, την επιστημονική αναζήτηση, την τεχνολογική καινοτομία και την ενεργό συμμετοχή στα κοινά. Μέσα από την έρευνα, τα πειράματα, τις εκπαιδευτικές επισκέψεις, τη δημιουργία ψηφιακού υλικού και τη συμμετοχή σε διαγωνισμούς, οι μαθητές απέκτησαν πολύτιμες εμπειρίες και ανέπτυξαν την πεποίθηση ότι μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στη διαμόρφωση ενός καλύτερου, πιο βιώσιμου και πιο ανθρώπινου μέλλοντος για όλους.
Παρακάτω δίνεται το συγκεντρωτικό βίντεο των δράσεων. Το βίντεο στο παρακάτω link:
Τον όμιλο οργάνωσε και κατεύθυνε:
η PhD, MsC χημείας ΑΠΘ ΤΑΡΟΥΣΗ ΑΛΚΕΤΑ
ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!!